1135 Budapest, Frangepán u. 84. Tel/Fax: (1) 239-56-61

Arctic Cat 700 Diesel 3in1

Manapság szinte napról napra hallunk valamiféle apróbb fejlesztésről a quadok világában, de igazából forradalmi újításokról ezekben az esetekben nem igazán beszélhetünk. Ezért is robbant bombaként a hír, miszerint az Arctic Cat piacra dobja a világ első diesel motorral ellátott ATV-jét. Jogos a kérdés, hogy mi szükség van diesel ATV-re, amikor a benzines modellek motorkínálata bőségesen kielégíti az igényeket. A választ az az európai uniós rendelkezés adja meg, amely az uniós gazdáknak 7,5 literben határozza meg a gazdaságokban raktározható benzin mennyiségét, ugyanakkor a raktározható gázolaj mennyiségét nem korlátozza.


Ezért az Arctic Cat úgy döntött, hogy épít egy diesel ATV-t, kifejezetten azon európai gazdák igényinek kielégítésére, akik nem akarnak euro tízezreket költeni traktorokra, de mégis szükségük van egy mindenféle mezőgazdasági munkához szükséges gépekkel felszerelhető, nagy teherbírású és nehéz terepen is elboldoguló járműre, amivel nem kell minden egyes tankolásért elgurulni a legközelebbi benzinkútig. Az ötlet megtetszett az amerikai és a brit hadseregnek is, mivel nekik is szükségük volt egy olyan járműre, amely a katonai géppark méreteihez képes kicsi, de mégis elboldogul a legmostohább körülmények között is. A két ország hadseregének azért is tünt a legjobb választásnak a diesel ATV, mivel a hadseregben az összes földi járművet diesel motor hajt.

A kutatás-fejlesztés azonban még csak akkor kezdődött meg igazán, amikor sikerült kiválasztani azt a kisméretű, de mégis erős motort, ami teljesíti a mezőgazdasági munkához szükséges kritériumokat. A kellően kompakt, de egyben erős erőforrást az olaszországi Lombardini cégtől vásárolták meg, mely 1922 óta gyárt a mezőgazdasági gépekhez motorokat. Azonban az amerikai mérnökök még ekkor sem dőltek hátra kényelmesen a karosszékükben.

Annak ellenére, hogy a Lombardini blokkja az egyik legmodernebb technológiával könnyűfémből, és alumíniumból készült, ezáltal a fogysztása is jelképesnek mondható, nem hagyhatták figyelmen kívül az egyre növekvő üzemanyag árakat, illetve a szigorodó környezetvédelmi előírásokat. Ezért módosításokat, és hosszas teszteket kezdtek, hogy megtudják, miként viselkedik az erőforrás, ha B20-as biodieselt (20% biodiesel és 80% ásványi diesel) tankolnak bele. Ez volt az első tesztje a B20-as biodieselnek kisköbcentis motoroknál.

A vizsgálatok igazolták, hogy a biodiesel üzemanyag hatására nemcsak a károsanyag kibocsátás mérséklődött, hanem a teljesítmény is megnőtt. További előnye a B20-as üzemanyagnak, hogy a téli mostoha körülmények ellenére is az ATV blokkja hamarabb érte el az üzemi hőmérsékletet, mint azok a gépek, amelyekbe hagyományos gázolajat tankoltak. A közel egy éven keresztül folytatott átfogó tesztek igazolták, hogy a világon egyedülálló 700 cm3-es, két hengeres diesel motorral gyártott Arctic Cat ATV-k problémamentesen üzemelnek B20-as biodiesel üzemanyaggal is.

Az Arctic Cat a hadsereg, és az európai gazdák igényeit szem előtt tartva, a hosszú, 3 az 1-ben változatú vázba építette bele a diesel motort, és alapfelszereltséggé tette a masszívabb, lámpákat is védő első és hátsó galytörőt, a hátsó csomagtartórácsot és a deréktámaszt.

A 700-as Diesel technikai leírását itt találod!

 

   

A Qualcom Ltd. a SOLARIS © , AEON, ARCTIC CAT quadok magyarországi forgalmazója.
Minden jog fenntartva 2015 © Qualcom Ltd.


4x4 motor,quad,ATV,Arctic Cat,munka quad,munka atv,Suzuki,Solaris,Polaris,Honda,Kawasaki,Yamaha,quad kiegészitők,csörlő,warn,puskatok,sport quad,rendszámos quad,quad gumi,vonó horog,hótoló